Asiakastyytyväisyyskyselystä erinomaista palautetta

Kuva: Lauri Harilainen (vasemmalla) ja Juha-Pekka Saarelainen 

Watec toteutti ensimmäisen asiakastyytyväisyyskyselynsä alkuvuodesta 2023. Asiakkaat antoivat saamastaan palvelusta ja tilaamastaan työstä lähes täydet pisteet. Lisäksi vastauksista saatiin erittäin hyviä ja tarpeellisia kehitysehdotuksia, joita hyödynnetään jatkossa palvelun ja tuotteiden kehityksessä.

Asiakastyytyväisyyskyselystä saadut tulokset olivat kaikkiaan erittäin kannustavia, kertoo Watecin toimitusjohtaja Juha-Pekka Saarelainen tyytyväisenä.

”Kysyimme asiakkailta muun muassa asioinnin helppoudesta, heidän tyytyväisyydestään saamaansa palveluun ja tilaamaansa tuotteeseen, sekä suosittelun todennäköisyyttä. Kaikki vastaajat olivat halukkaita suosittelemaan meitä eteenpäin erittäin todennäköisesti tai todennäköisesti”, Saarelainen mainitsee.

Anonyymissä kyselyssä vastattiin kysymyksiin asteikolla 1-5, jossa 5 oli erittäin todennäköinen ja 1 erittäin epätodennäköinen. Lisäksi kyselyssä oli avoimia kohtia, joissa asiakas sai halutessaan perustella vastauksiaan omin sanoin.

”Näitä oli erityisen mukava lukea! Asiantuntemus toistui monessa vastauksessa, samoin kanssamme asioinnin helppous ja ystävällisyys korostuivat”.

Avoimissa vastauksissa esitettiin myös joitakin konkreettisia kehitysehdotuksia, jotka on jo otettu käsittelyyn.

”Suuret kiitokset kaikille vastaajille, jotka käyttivät omaa aikaansa auttaakseen meitä kehittymään. Jokainen vastaus on meille tärkeä, mutta erityisesti haluan nostaa yhden sitaatin, jossa kiteytyy hyvin meidän tavoitteemme”, Saarelainen kiittää ja jatkaa:

”Asiakkaamme oli kirjoittanut näin: Tunnen, että kohteet hoidetaan työtehtävien lisäksi myös sydämellä, joka lisää käsitystäni Watecin sitoutuneisuudesta työhön ja sitä kautta luottamusta.”

Asiakaskyselyn tavoitteena oli kerätä kokemuksia ja palautetta nykyisiltä asiakkailta strategisen työn ja viestinnän tueksi. Kysely toteutettiin avoimella lomakkeella, joka lähetettiin noin viidellekymmenelle Watecin nykyiselle asiakkaalle ja yhteistyökumppanille tammikuussa 2023. Vastauksia saatiin yhteensä 19 kappaletta.

Edellinen
Edellinen

Case: Kuhankosken kalatiellä alkoi heti liikenne

Seuraava
Seuraava

Watecille Pelasta Itämeri -palkinto!